Zur Zeit kein öffentliches Schreiben möglich (26 Feb. 2026)

Da ich aktuell keine Lust habe ständig SPAM zu löschen, habe ich das öffentliche Schreiben zunächst abgeschaltet. Bedankt Euch bei den Bots!

What have you done under the floor?

• dsj1979
  • dsj1979s Avatar Themenstarter
  • Routinier
  • Routinier

What have you done under the floor?

09 Dez. 2013 12:29
Hi,

I was looking under the main body floor and there seems to be lots of wasted space not used. Has anyone done anything with this space? Or failing that, what are peoples thoughts on plating this space, and filling with expanding foam as an insulation? After application of copious amounts of underseal of course!

I did also consider converting an LPG tank to a vapour tank and having this under there....

Thanks,

Daniel

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

• Marius
  • Mariuss Avatar
  • Gesperrt
  • Gesperrt

Re: What have you done under the floor?

09 Dez. 2013 14:23 - 09 Dez. 2013 14:24
Hi Daniel,

i'm not sure what space under the "main body floor" you mean, can you explain that a bit more detailed ?

The floor has a wood-styrofoam-wood structure which rest on the original corrugated metal of the base car.

Do you mean the space between the floor and the corrugated metal ?
Or do you mean the space between the metal carrier under the corrugated metal ?
Letzte Änderung: 09 Dez. 2013 14:24 von Marius.

• dsj1979
  • dsj1979s Avatar Themenstarter
  • Routinier
  • Routinier

09 Dez. 2013 19:28
The space under the corrugated floor. The waste tank is there, I can understand the fresh water being inside for ease of cleaning etc. rather than under the floor. Just seems there's space there that could be utilised, maybe batteries? Or, insulate to improve the warmth inside!?

• Lollo_C
  • Lollo_Cs Avatar
  • Administrator
  • Administrator
  • Hobby 600_Umbau

09 Dez. 2013 19:34
Hallo Daniel,
ich kann verstehen, dass Du den Raum unter dem fahrzeug nutzen willst. Aber wofür? Abwassertank und Gastank sind in Ordnung. Für Batterien reicht die Tiefe nicht. Für Campingstühle sind Dir die Längsholme im Weg und alles was Du unter das Fahrzeug baust, ist dem Dreck und Spritzwasser der Reifen ausgesetzt.
Versiegele den Unterboden mit Wachs und kontrolliere ihn regelmäßig. Mehr solltest Du nicht tun.
Mit freundlichen Grüßen und Glückauf
Wilfried

Ich komme aus der alten Schule. Daher antworte ich nicht auf Fragen, die ohne Anrede und Gruß gestellt werden!

Ladezeit der Seite: 0.399 Sekunden

Fahrzeuge

Innenraum

Fotokatalog

Treffen